Про блокпости та перевірку документів під час карантину!

Ні, це незаконно!
Блокпости у Чернівецькі області, Радомишлі та інших «карантинних» містах, де їх встановили.

Ні, це незаконно!
Перевірка документів патрульними, встановлення маршрутів слідування.

«Я підписав наказ про переведення всіх підрозділів Нацполіції на посилений варіант несення служби» — зауважив Голова Національної поліції України Ігор Клименко. «Поліція впроваджує додаткові превентивні заходи, аби не допустити поширення коронавірусної інфекції в Україні, а також попередити скоєння кримінальних правопорушень, зокрема поліцейські у межах своїх повноважень перевірятимуть документи громадян, встановлюватимуть маршрути їх слідування та здійснюватимуть контроль за виконанням карантинних обмежень». Чули про це?

Відповідь проста, пояснення лежить на поверхні.

Повноваження поліції деталізовано у статті 23 цього Закону. Їх багато. А ось стаття 24 Закону передбачає, що виконання інших (додаткових) повноважень може бути покладене на поліцію виключно законом.

Наказу у публічному доступі не має. Є лише статті на новинних платформах. Та навіть справа не у цьому. Стаття 24 чітко вказує, що виключно законом ми можемо надати додаткові повноваження поліції. Пам’ятаєте, ми нещодавно говорили про правові режими надзвичайної ситуації та надзвичайного стану? Президент України своїм указом вводить режим надзвичайного стану, де можуть бути визначені додаткові повноваження поліції. Процедурний механізм такий, що цей указ повинен бути затвердженим ВРУ. Затвердження відбувається через прийняття відповідного закону і указ набирає чинності х момент набрання чинності закону про затвердження. Тобто, все рівно – через закон.

Надзвичайного стану не має, є карантин та у деяких містах – режим надзвичайної ситуації. Це все – не затверджено законом, лише Постанова КМУ та рішення на місцях.

Висновок: наказ Голови Нацполіції вводити додаткові повноваження не може.

Багато разів говорили про поліцейська заходи, про умови та виключні підстави їх застосування, особливо про перевірку документів, причини зупинки тощо. Сюди ж додамо і блокпости. Їх діяльність жодним чином не регулюється, а тому – не є законною!

У якомусь інтерв’ю, що впало в око, жіночка-лікар зазначила, що «при температурі 38 ми повинні викликати «швидку» на блокпост відповідно до інструкції». Та ні серед загальнодержавних актів, ні серед актів локального рівня на містах ми не знайшли жодної інструкції з цього приводу. Є Наказ МОЗ України, яким затверджено Рекомендації щодо дій при виявленні особи, яка відповідає визначенню випадку 2019-nCoV. Однак, ці рекомендації поширюються на ті випадки, коли відкинута можливість існування інших ГРВІ тощо. Логічно, що скринінг температури та виявлення 38 за Цельсієм – це не 100% факт коронавірусу.
Підвищена температура є показником більшості захворювань.
Вас не можуть примусово шпиталізувати!

У Протоколі 4 Конвенції про захист прав людини і основних свобод, у статті 2 визначено, що кожен, хто на законних підставах перебуває на території будь-якої держави, в межах цієї території має право на свободу пересування і свободу вибору місця проживання і, на користування цими правами не повинно накладатися жодних обмежень.

Під час карантину (бо це робиться все ж на благо!) краще утриматися від поїздок, відвідування людних місць; незалежно від карантину треба зміцнювати імунітет, правильно харчуватися, дотримуватися правил гігієни! І я закликаю вас це робити! Однак, я проти того, щоб українців лякали якимись повідомленнями у меседжери, обмежували законні права у незаконний спосіб, карали без законних на те підстав!