Більше жодних штрафних балів!

24 квітня 2020 року Верховна Рада України вирішила вкотре змінити КУпАП. Цього разу курс на відмову від штрафних балів, запроваджених одним із Законів у 2015 році.

‼️ Тобто від дня наступного за днем, коли буде опубліковано новий Закон, за кожне правопорушення власник, або зареєстрований «належний користувач» змушений буде платити штраф грошима.

Що собою являли ті штрафні бали?

Штрафні бали є стягненням, що накладається на громадян за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, установлені цим Кодексом. Кожному громадянину, який має право керування транспортним засобом, щороку з початку року (з дня отримання права керування транспортним засобом) і до кінця року нараховується 150 балів.

У разі фіксації правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі від загальної кількості балів громадянина, який вчинив правопорушення, вираховується кількість штрафних балів, передбачених відповідною статтею Особливої частини цього Кодексу. А коли бали закінчуються, особу штрафують.

Не за кожне порушення правил дорожнього руху можна було «заплатити» штрафними балами (по 50 за кожне), а лише за:
🔹 перевищення швидкості (більш, ніж на 20 км на годину, але менш, ніж на 50 км на годину);
🔸 проїзд на заборонений сигнал (світлофора або регулювальника);
🔹 порушення вимог дорожніх знаків та розмітки;
🔸 порушення правил перевезення вантажів і буксирування;
🔹 порушення правил зупинки, стоянки або паркування;
🔸 порушення правил проїзду пішохідних переходів, перехресть і зупинок;
🔹 проїзд по тротуару або пішохідній доріжці;
🔸 порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду;
🔹 порушення правил дистанції;
🔸 порушення правил руху на автомагістралі;
🔹 порушення правил використання освітлювальних приладів.

Однак, тепер і цього не буде.

Депутат від «Слуги народу» Владлен Неклюдов зазначає, що застосування більш суворого виду відповідальності у різних країнах світу відбувається після набрання водієм певної кількості штрафних балів, а не зняття, як передбачено законодавством України.

«Досвід розвинутих країн свідчить про інші підходи до застосування штрафних балів, які розглядаються як додатковий стимул для усвідомлення порушником серйозності наслідків у разі систематичного недотримання правил дорожнього руху, у тому числі й шляхом позбавлення права керування транспортним засобом. Ситуація, за якої особа не несе відповідальності за неодноразові порушення законодавства у сфері безпеки дорожнього руху не лише не сприяє дотриманню учасниками дорожнього руху встановлених правил, а навпаки, створює почуття безкарності та спонукає до наступних порушень.», – йдеться в пояснювальній записці.